Future of Greenland 2026

Onsdag 6. maj samlede Grønlands Erhverv for 3. gang studerende / elever fra 10. klasse og op i Katuaq – Nuuks konferencecenter. Til en konference med fokus på Fremtiden for unge i Grønland.

På talerstolen stod Uiloq Bak, Veronica Geisler og Parnuna Olsen. De talte om at tage ansvar for det grønlandske samfund, om mod og om rummelighed.

Vi stod bag dem og har trænet dem til at skrive og holde talerne. Gennem forløbet, Nordrøst – Nordatlantens Unge Ambassadører, som Arctic Action driver sammen med Talerskolen Røst har vi trænet gymnasie-elever fra Sisimiut og Nuuk til at skrive og holde taler.

Her var der et stort publikum. Og det varmer når Landsstyreformanden Jens Frederik Nielsen i sin afrunding til konferencen citerede direkte fra de unges taler. Så ved vi det har gjort indtryk.